17 Eylül 2007 Pazartesi

İLK DERS


Bizim okulda bir gelenektir.Okulun açıldığı gün yapılan törende bir branş öğretmeni öğrencilere ilk ders verir.Geçen sene de bu görev benimdi. Günün anlam ve önemine binaen ben de nacizane bu konuşmamı sizlerle paylaşmak istedim.

Sevgili Gençler,
Bizler sizleri,Türk Milleti’nin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, bu değerleri koruyan ve geliştiren, ailesini, vatanını ve milletini seven, onları daima yücelten, insan haklarına saygılı, Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilerek bunları davranış haline getiren ve Ulu Önder Atatürk’ün ilke ve inkılapları doğrultusunda hareket eden fertler olarak yetiştirmek amacındayız.
İyi birer öğrenim almanızı sağlayarak da geleceğinizi biçimlendirmenize yardımcı olmak gayesindeyiz. Biz öğretmenler sizlere ancak kaliteli eğitim ve öğretim ortamları hazırlayarak rehberlik yapabiliriz.. Bu ortamları akıllıca değerlendirmesini bilmek sizlerin elindedir. Peki ama sizler neler yapmalısınız?
Her şeyden önce kendinize bir hedef seçmelisiniz.Çünkü eğer insan hangi limana gideceğini bilmeyen bir yelkenli gibiyse hiçbir rüzgar onun için yararlı olmayacaktır.
Kendinizi sevmelisiniz.Unutmayın ki insana en büyük zararı veya en büyük mükafatı verecek olan yine kendisidir.
Zamanınızı iyi değerlendiriniz. Zaman, dünkü bakiyenizin bugüne devrettiği veya yarinki avansınızı şimdiden harcayabileceğiniz bir banka hesabı değildir.
Güçlü olmalısınız Çünkü çetin rüzgarlar ancak küçük ve güçsüz ağaçları devirir, büyük ve güçlü ağaçların ise sadece dalları kımıldar.
En önemlisi ise akıllı olunuz; kendiniz, aileniz, geleceğiniz ve ülkemizin geleceği için.
Akıllı olmak denince hatırıma hep hoş bir hikaye gelir. Sizlere bu küçük hikayeyi anlatarak sözlerimi tamamlamak istiyorum.
“Yaşlı bir marangozun emeklilik çağı gelmişti . İşveren müteahhide işinden emekli olmak, eşi ve büyüyen ailesi ile birlikte sakin bir hayat sürmek istediğinden bahsetmişti.
Müteahhit iyi bir işçisinin ayrılmasına üzülmüş., ondan kendisi için son bir iyilik olarak bir ev daha yapmasını rica etmişti. Marangoz kabul etti ve işe girişti ,ne var ki gönlünün yaptığı işte olmadığını görmek pek acıydı.Baştan savma bir işçilik yapmış ve kalitesiz malzeme kullanmıştı. Kendisini adadığı mesleğine böyle son vermek ne büyük talihsizlikti.
Bir süre sonra işini bitirmişti , işveren evi gözden geçirmek için geldiğinde Dış kapının anahtarını marangoza uzattı. Bu ev senin dedi, Sana benden hediye . Marangoz şoka girmiş çok büyük bir utanç hissetmişti. Keşke yaptığı evin kendi evi olduğunu bilseydi ! O zaman böyle yapar mıydı hiç.
Bizim içinde böyledir . Gün be gün kendi hayatımızı kurarız.Çoğu zaman da yaptığımız işe elimizden gelenin maalesef daha azını koyarız.Sonra da şoka girerek,kendi kurduğumuz evde yaşayacağımızı anlarız.Eğer tekrar yapabilsek,çok daha farklı yaparız. Ne var ki ,geriye dönüş yoktur..
Marangoz sizsiniz: Her gün bir çivi çakar, bir tahta koyar ya da bir duvar dikersiniz.Hayat bir kendin yap kendin yaşa tasarımıdır.Bu gün yaptığımız davranış ve seçimler, yarın yaşayacağımız evi kurar. Öyle ise onu akıllıca kurun.
Yeni eğitim ve öğretim yılının bu ilk gününde başta emeklerini hiç esirgemeden eğiten ve öğreten öğretmen arkadaşlarım olmak üzere , beni sabırla dinleme nezaketi gösteren bütün misafirlerimize ve sizlere ,siz geleceğimizin teminatı olan gençlere sağlık ve başarı dolu bir yıl diliyorum.
Gençler yolunuz daima açık olsun.

Yeni eğitim öğretim yılı tüm eğitim ve öğretim camiasına ,bu eğitim öğretim camiasının ilk ve en önemli öğesi olan annelere ve gözlerinden dahi esirgedikleri yavrularına hayırlı olsun.Allah bütün çocukları kazalardan ve belalardan korusun. Mutlu kalın....

15 yorum:

Mutluveumutlu dedi ki...

Yeni eğitim ve öğretim yılı senin için, tüm öğretmenler ve öğrenciler için hayırlı olsun canım. Öğrencilerinle ve öğretmen arkadaşlarınla birlikte huzurlu ve verimli, bir yıl geçirmeni diliyorum.
Bir yerlerde oğluşununda bu yıl okula başladığını okumuştum. Onunda okul hayatında başarılar diliyorum. Allah nice okullardan güzel diplomalarla mezun olmasınıda göstersin.
Yazını okurken okul yıllarıma gittim,teşekkür ederim öğretmenim :)

Gamzeli dedi ki...

aminnn,

senin ve tüm öğrencilerin öğretim yılı hayırlı olsun, umarım ki bu öğretim yılında okullarda önceden duyduklarımızı duymayız, öğrenciler arasında kötülük olmaz..Güzel bir öğretim yılı geçirmek dileği ile

Öptüm canım seni..

kakaolusevgi dedi ki...

NE TATLI BİR ÖĞRETMEN OLMALISIN.EĞER ÖĞRENCİLERİN SENİ KAYDA DEĞER ŞEKİLDE DİNLEDİLERSE,ASLINDA ONALARIN GELECEKLERİ ADINA ÇOK GÜZEL ANAHTARLAR VERMİŞSİN.HAYATIMIZA EN BÜYÜK DEĞERLERİ KATACAK YİNE BİZİZ.BEN DE YAZDIKLARINDAN DERS ALDIM ÖĞRETMENİM.YENİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILINIZ ÇOK GÜZEL GEÇSİN.
SEVGİLERİMLE.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Harika bir konuşma ve harika bir yazı olmuş canım. Senin gibi güzel yürekli öğretmenler oldukça, ben inanıyorum ki gençlerimiz geleceklerini ve ülkelerinin geleceklerini yıkılmaz bir şekilde kuracaklardır. Yeni eğitim ve öğretim yılı hayırlı olsun örtmenim canım benim.:))

Gamzeli dedi ki...

Var ya süper bir resim bulmuşsun :)))

TATLI CADI dedi ki...

Mutlum umutlum,çok teşekkür ederim.evet benim böceem de okullu oldu çok şükür.Tüm iyi dileklerin için sağol bacım çok duygulandım sevilmek çok güzel.Hep mutllu ol emi

TATLI CADI dedi ki...

Gamzelim güzel bacım,haklısın öğrenciler bir beter olmuşlarben de izliyorum.Ama bizimkiler Anadolu lisesi öğrencileri daha uyumlular ve Bartın'da çok şükür öğrenciler öğretmenlerine saygılı.Resmi beğendiğine sevindim teşekkür ederim öptüm kocaman seni

TATLI CADI dedi ki...

Kakaolum,tatlı sert desek daha doğru olacak benim için.Öğrencilerim beni kulak kesilerek dinlerler sağolsunlar.Hele yeni bir kahramanım var Avrupa Yakası'nın Şahikası süper malzeme oldu bana.Düşünsene "hadi bebeğim Osmanlı'da parlementer hayata geçişin ilk adımı nedir anlat bana şekerim?"diye Şahika gibi soru soran bi çılgını sen dinlemez misin? Kocaman öpüyorum.

TATLI CADI dedi ki...

İnce Fikirlim,ben çocuklarımla varım onlar için bloguma bile çok zor uğrayabiliyorum.Konuyu görselleştirmek için sunular hazırlıyorum pekiştirmek için testler düzenliyorum falan filan amacım onları üniversiteli görebilmek.Güzel yürekliliğime gelince o senin kendi güzel yüreğinle güzel bakabildiğin için canım arkadaşım

ZRPNDT dedi ki...

Hayırlı olsun tatlım konuşman da çok güzel olmuş başarılar ve kolaylıklar diliyorum

Esra dedi ki...

Ne kadar guzel bir konusma. Yeni egitim ve ogretim yiliniz hayirli olsun. Bol ilimli, basarili bir sene olsun...

Mutluveumutlu dedi ki...

Tatlı Cadım, nerdesin? Özledik seni...

TATLI CADI dedi ki...

Fz,amin arkadaşım hepimize inşallah sana da kolay gelsin yeni eğitin ve öğretim yılın hayırlı olsun öptüm

TATLI CADI dedi ki...

Archisugar, hoşgeldin ne de iyi ettin her zaman beklerim çpk mutlu oldum.Teşekkür ederim inşallah canım öptüm seni kocaman

TATLI CADI dedi ki...

Mutlum, malum okulun ilk günleri planlama falan derken (manyak titizim ya nasıl başlarsan öyle gider presimiyle)bi de benim böceğim okula başladı.
Ben de çok özledim nasıl burnumda tütüyorsunuz komplen anlatamam.
Azıcık kaldı dönüşüm muhteşem olacak:)Özlemle kocaman öpüyorum