7 Eylül 2007 Cuma

YANDIM ANAMMMMMMM


Aslında kardeşimin doğum günü 1 Eylül ama ben bir kaç gün sonra kutluyorum çünkü teşrifatı sevmez bizimkisi, biraz zaman geçince daha az asabileşir de ondan.İyi ki doğdun benim pırtığım. Bu gün sana özel bir yazım olsun istedim veeeeeeee o küçüklük anılarından biri canlanıverdi gözümde. Anlatmazsam çatlarım.
Annem ve babamın memuriyetinden dolayı Bursa'nın küçümencik bir köyünde yaşadık biz küçükken(hayatımın en mutlu günleriydi;sınırsız çilek ve şeftali).Bir ara köyün çocukları arasında gazoz kapaklı bir oyun moda oluverdi. Kim en çok kapak toplamışsa, hangisi bu oyunda en iyi "yüdücüyse"ve kapak şapiyonuysa görmeyin fiyakasını.Köyde toputopu 3 kahve ,2 bakkal dükkanının bulunmasına rağmen 30 falan olan çocuk sayısı kapak enfilasyonunu arttırmıştı haylice.
Canım babam, her onbeş günde bir bizi Bursa'ya gezmeye götürür.Şöyle Kültür Park'ı gezdirir gönlümüzü alırdı.En sık götürdüğü yerlerden birir de (Bursalılar bilir) Romans Çay Bahçesiydi. Biz orda gazoz içmeye bayılırdık garson abi buz gibi gazaz şişesiyle gelir yanımızda kapağı açıverirdi.Takır tıkır kapaklar yerde.
İşte kapak modasından sonra ilk gittiğimiz de benim karamuk kardeşim o güne kadar değerini anlayamadığı bu bir sürü kapağı yerde görmez mi?
Önce donakalaraktan derin bir nefes alıp, "Yandım anam gagalozzzzzzzzzz"diye bağırmaz mı.Düşünsenize bizimkilerin halini. Milletin vah vah çocuğa bir gazoz almamışlar diyen imalı gözlerinin nazarında kızsınlar mı, yoksa benim canım kardeşimin o masumca, hazinenin kaynağına bulduğundan duyduğu mutluluğa sevinsinler mi artık gerisini siz düşünün.
Bu arada kardeşim 30 yaşında, evli barklı bir adam amma velakin gözümüzde henüz büyümemiştir ve işte belirtiğim sebeptendir ki gagaloz meselesi ailemizde hala minik bir nükte konusudur.(İyi ki önce ben doğmuşum)

12 yorum:

Mutluveumutlu dedi ki...

Hemşocum,kardeşinin doğumgünü kulu olsun.berber sağlıkla,mutlulukla nice yıllarınız olsun.
Gazoz olayına da çok güldüm,derler ya çocuklar insanı vezir de edermiş,rezil de,kardeşininkide o hesap olmuş ama ne güzel ki tatlı bir anı olarak kalmış hafızalarda.
Öpüyorum çok ve iyi bir gün diliyorum :)

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Senin Pırtık'ın doğumgünü kutlu, bütün ömrü mutlu olsun. Çoluğuyla çocuğuyla ve tüm ailesiyle uzun sağlıklı bir ömür geçirsin inşallah.:))

Biz de oynardık küçükken bir gazoz kapağı oyunu. Bir tanesinin içine çamur doldurur ağırlaştırırdık. Sonra da çizdiğimiz yılanın dışına çıkmadan tepeye kadar çıkarmaya çalışırdık. Sokaklardan kapak topladığımız günler geldi aklıma, kardeşinin bu sevimli anısını okuyunca. Çocuk olmak var bu dünyada ve çocuk kalmak.:))
Öpüyorum canım.:))

tosbaa dedi ki...

kardeşinin d.günü kutlu olsuuunn..nice mutlu yıllara inşallah:)

kakaolusevgi dedi ki...

MERHABALAR CANIM,AY NE GÜLDÜM GAGALOZ'A :))BURSA'DA KÜLTÜRPARK'A GİTMEYEN YOKTUR HARLDE.O ZAMANLAR DAHA BİR GZÜELDİ,DAHA BİR GEZİLECEK BİR YERDİ AMA.HOŞ ŞİMDİKİ GİBİ ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ YOKTU,BELKİ DE ONDAN.KAYIKLARLA HİÇ GEZMEDİM AMA GEZENLERİ HAYRANLIKLA İZLERDİM :))
KARDEŞİNİN DOĞUMGÜNÜ KUTLU OLSUNNNNN,NİCE NİCE SNELERİNE HEPİNİZ BERABER İNŞAALLAH.

Mutluveumutlu dedi ki...

Tatlı Cadıcım,hoşuna giden kokular hakkında seni sobeledim.Sayfama bakarsın.
Öpüyorum ve iyi haftasonları diliyorum...

ZRPNDT dedi ki...

:) Doğum günü kutlu olsun kardeşinin ben de 3 Eylül doğumluyum

TATLI CADI dedi ki...

Canım mutlu hemşom,eksik olma çok teşekkür ederim temennilerin için. Allah sana ve ailene de mutlu ve sağlıklı bir ömür versin.Sobeni gördüm en kısa sürede yazacağım emin ol zatan senin sayfandan çıkmıyorum ki öptüm seni.

TATLI CADI dedi ki...

Fikrimcim ince ruhlu arkadaşım çok sağol.Bizim pırtık böyleydi işte naparsın. Herkesin bir gazoz kapağı hatırası var biliyorum benim de vardı çaktırma.Kocaman öpcük sana.

TATLI CADI dedi ki...

Tosbişkom,çom çok sağol arkadaşım. Herkesler ve tabi senin için de hep mutlu yıllar inşallah.Muck muck.

TATLI CADI dedi ki...

Hoşgeldin Kakaolusevgi,ne iyi ettin.Ben o kayıklara bindim bilyor musun? Korkunçtu çünkü üç azgın velet ve büyük olarak bi ben ve tabi kürekleri çeken de ben.Tam onbeş gün kulunçlarım ve kollarım ağrımıştı.Haklısın artık Zafer plaza, As merkez,Özdilek... derken unutuldu Kültür Park.Güzel temennilerin için sağol sen de hep mutlu ol emi.Öptüm seni.

TATLI CADI dedi ki...

Fz, hoşgeldinnnnnnnn, çok sevindim.Çok teşekkür ederim arkadaşım.Senin de geçmiş doğumgünün kutlu olsun hep mutlu ol inşallah seni ve Elif Begüm'ü çok öpüyorum.

ZRPNDT dedi ki...

Aaaa biz meslektaşmışız hı :) Çok sevindim arkadaş listeme ekliyorum sevgiler