3 Eylül 2007 Pazartesi

ÇOK TEMBELİM ÇOKKKKKKK

Bu gün resimlerim dosyama bakarken geçen yıl arkadaşlara yaptığım nefis tatları gördüm.Uzun zamandır hiç birini yapmadığımı farkettim yarın birini olsun yapayım bari diyorum . Görünüşlerini beğenirseniz işte tarifleri. Hadi şimdiden afiyet, bal, şeker, kaymak olsun üşenen olursa beklerim bize buyursun.


TUZLU TART (Gülay Hanım)
Malzemeler:
2 su bardağı un
1 su bardağı süt
1,5 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
Yarım su bardağı ufalanmış peynir
Minik küpler halinde doğranmış sucuk
Minik küpler halinde doğranmış çarliston biber
1 çay kaşığı tuz
Yapılışı
Bütün malzemeler karıştırılır, içlerine kağıt konulmuş minik kalıplara
eşit oranda paylaştırılır,200 derecede fırında yarım saat pişirilir. Afiyet Olsun.



KABAKLI PATATES PÜRESİ (Bizzat benim uydurmam)
Malzemeler:
1 kg kabak
Yarım kg patates
Mayonez
Sarımsaklı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
Bir miktar sıvı yağ (isteğe bağlı)
Yarım limon
Süslemek için maydanoz ve havuç
Yapılışı:
Patatesler haşlanır ve püre halıne getirilir içine limon, tuz ve yağ eklenerek
borcamın altına düzgünce yayılır.Rendelenmiş ve suyu sıkılmış kabaklar da bir miktar yağ ile suyu çekene kadar kavrulur.Kabaklara mayonez ve
sarımsaklı yoğurt eklenerek , onlar da patateslerin üzerine yayılır. Maydanoz ve havuçla süslenir. Afiyet olsun.


SUSAMLI SİMİT (Feryal)
Malzemeler:
1 paket margarin ya da tereyağ
Yarım su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 adat yumurta (sarısı içine beyazı dışına)
1 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Susam ve aldığı kadar un
Yapılışı:
Bütün malzemeler karıştırılır, kulakmemesi yumşaklığında Hamur yoğrulur, simitler yapılarak önce yumuytanın beyazına sonra da susamlara batırılır.200 derecede pişirilir. Afiyet olsun.
Not: Parantez içindeki isimler tarifleri aldığım dostlarım, onları da çom çok öpüyorum.

8 yorum:

Gamzeli dedi ki...

Bütün tarifleri aldım ben , hepsinide yapacağım, ozaman sayfama koyarım, sende bakar görünüşünden not verirsin :)

Emre dedi ki...

Blogunu okudum, çok çok hayırlı olsun blogun ve bol bol yaz olurmu, tariflerde hoşuma gitti şu simidi bi denesem diyorum ben.:)

Mutluveumutlu dedi ki...

Merhaba :) Ne güzel tarifler bunlar böyle,tam benlik kolaya benziyorlar. Özellikle kabak salatasını çok yapan biri olarak,bir dahakine içine patateste koyucam,değişik olsun.Teşekkürler.
Sevgiler...

CaDı dedi ki...

Hehehee, bende aynen aldigim butun tariflerin yanina sahibini yada kaynagini yazar, altinada mutlaka afiyet olsun yazarim:)) Cadilarin karakteristik ozellikleri altinda incelemek gerek bu durumu:)) Paylasim icin tesekkurler, mutfagim oldugu zaman deneyecegim;)

TATLI CADI dedi ki...

Gamzelim, şimdiden eline sağlık eminim ki o güzek kalbinle benimkinden daha da güzel yapacaksın.

Emre, çok taşakkür ederim.Çok çok yazmak istiyorum amma gel gör ki sürekli anneee anneee diyen, her şeyi soran, meraklı bi böceğim var.Simit gerçekten çok nefis püf noktası içinde şeker olması...

Mutlu ve umutlu hemşom, gerçekten çok kolaylar beğendiğine sevindim şimdiden afiyet olsun.Sen de bana isimle link vermeyi öğretir misin?

Cadım benim inşallah en kısa sürede bir mutfağa kavuşursun. Sanıyorum cadılar manyaklık derecesinde düzenli oluyorlar.Prensiplerimi asla terkedemiyorum işte.

tosbaa dedi ki...

ya harika görünüyo bunlaaarrr...off hepsi olsada yesem şurda:D

Mutluveumutlu dedi ki...

Hemşocum, isimle link vermek için; yazını yazarken link verceğin kişinin adını yazıyorsun,sonra yazdığın ismi seçiyorsun,sonra yukarıda link vermek için kullanılan boynuz şeklinde bir ikon var ya,ona tıklayıp,link verdiğin kişinin adresini yazıp tamam diyorsun,yazdığın isim tıklanabilir hale geliyor :)Anlatabildimmi bilmiyorum ama olmazsa bir daha deneriz.

TATLI CADI dedi ki...

Tosbaaaaaam ne zaman istersen yaparız canım ya
Mutlum benim çok teşekkür ederim.İlk önce senin linkini yazıcam söz.