8 Ekim 2007 Pazartesi

YAĞIZ DELİKANLILARIM ÇİÇEK KOKAN TOPRAK KOKAN KIZLARIM

Konuyla ilgili yazıyı elime aldığımda hiç bir şey anlayamamıştım doğal olarak.Milli Eğitim Müdürlüğünden gönderilen üst yazıda "Orta Çağ Hakkında Yazmak" diyordu ama açıklama kısmı benim için mechuldü.Çünkü konunun detayını anlatan kısım ingilizceydi.Hemen kulakları çınlasın bu sene tayin olarak giden ingilizce öğretmenimiz İlker Bey'e okutmak suretiyle her şeyi öğrenmiştim.Konu tarihi bir yazı yazmaktı.
20 kişilik bir öğrenci grubu ile onlara rehberlik yapacak üç öğretmen Orta Çağ'da herhengi bir bölgenin veya ülkenin o günlerdeki gelenek ve göreneklerini,yaşam şekillerini araştıracaktı.
Hemen kolları sıvadık,sıvadık diyorum konuyu ilk olarak Orta Doğu'nun ve Balkanlar' ın ve hatta dünyanın ve uzayın en süper bilgisayar öğretmeni ay pardon bilgi teknolojileri öğretmeni olan Nurgül'cüğüme söyledim.Çünkü öğrencilerime verdiğim proje ödevlerimde gittiğimiz işbirliğinin sonuçları çok mükemmeldi.Bizim haytalar Nurgül sayesinde süper slaytlar hazırlayarak sunular yapmayı öğrenmişlerdi.
Çalışılacak sınıf belliydi.Alanlarını ilgilendirdiği için ve de çok çalışkan oldukları için Sosyal sınıfı.Çocuklarım büyük bir şevkle çalışacaklarını belirterek güven vermişlerdi.
Peki ama Orta Çağ'da hangi yaşam bölgesi araştırılmalıydı? Bizler bu konuda da hem fikir olduk Amasra.Çünkü Amasra bir medeniyetler beşiğiydi.Eski Çağlardan günümüze değin Romalılar.Bizanslılar, Cenovalılar gibi bir çok medeniyeti konuk etmişti ve en güzelide Orta çağda yaşayanlar Cenovalılar'dı.Yani yarışmayı düzenlenleyen İtalyanlar'ın ataları.Böylece damardan gireriz dedik ve çalışmalarımıza başladık.
Önce Kültür Müdürlüğünü hallaç pamuğuna çevirdi çocuklarım,sonra da Amasra'yı.Müzedeki bayana gına geldi Ama bu bize yetmedi.Amasra'ya aşık bir tarih profesörünü de evinde ziyaret ettik.
Meteryallerimiz hazırdı, onları yazıya dökmekle yetinmedik.Şöyle büyüleyici bir slaytla da görsel şölen hazırladık.Tüm yazılanlar hamile hamile hiç bir emeğini esirgemeyen İngilizce öğretmenimiz Nur'un rehberliğinde İngilizceye çevrildi.Hazırladıklarımızı afilli yazılarla afilli dosya ve cd lere koyarak 29 Haziran günü postaya (Son postaya verme günü 30 Hazirandı) verdiktan sonra yaz tatiline gittik.Tatil geçmedi.Habire e-maillerimizi konturol ettik ama hiçbir mail yoktu.Okula döndük hala beklemedeyiz. Ümitlerimiz mum gibi söndü."Hocanım hani şu sizin poje işi ne oldu bir haber var mı" diyenlerden kaçar olduk.
Geçen hafta ne oldu biliyor musunuz.İtalya'dan bir mail aldık.Veeeeeeee öğrencilerimiz "Ortaçağ Hakkında Yazmak" konulu 3. Avrupa yarışmasında birinci oldu.
Hala inanamıyoruz.Ekibimiz Avrupa birincisi oldu.20 kişilik öğrenci grubumuz ve rehber öğretmenlerimizi İtalya'ya davet ettiler.Oradaki tüm masraflarımızı da karşılamak suretiyle.Düşünebiliyor musunuz İtalyan Başkonsolosluğu bile bizleri arayarak tebrik etti.
İnanmak o kadar güçtü ki. Özveriyle çalıştı öğrencilerimiz.Bir çoğu köyden gelen yağız delikanlılarımız,çiçek kokan, toprak kokan kızlarımız.Belki de büyük bir şehir bile görmek nasip olmayan acemi yolcularımız.Kim bilir belki de İtalya yolcusular.
İşte bu nokta da ciğerim sızlamakta bir haftadır kafamı patlatmaktayım.Onlar Türkiye'de değil Avrupa'da birinci iken maddi imkansızlıklardan gidemeyecekleri şüphesi içimi kanta kanata kemirmekte.Çocuklarım kendi pasaport işlemleri ve vize giderlerini (ki bunlar vize dahil hizmet pasaportu şeklinde düzenlenen cüzi bir miktar)karşılamayı kabul ederken onları götürecek yol parasını toparlamkta karşılaşılan prosüdür engelleri ve bir dilenci gibi o kapı senin bu kapı benim ziyaretleri bir haftadır yedi bitirdi beni.Kazandığımız bi miktar para ödülümüz vardı ama bu ancak bir iki öğrencimizin giderini karşılayabilirdi.
Çok üzgünüm çok hayat acımasız bazen.Kırıldı kolum kanadım .Oysa ki ben derslerde dünyaları feth ederken kala kaldım öylece.Öğrencilerime de hep nasihat ederim.
Derim ki hayatta kaçırıldığında asla geriye döndürülemeyecek üç şey vardır:
Biri ağızdan çıkan söz çünkü söz ağızdan çıkmadan sen ona hakimsindir çıktıktan sonra o sana hakim olur
Diğeri zaman
Çünkü geçtikten sonra ah keşkelerin, kafayı duvardan duvara vurmaların dahi telafi edemeyeceği büyük bir değerdir
Ve fırsatlar belki de bir daha asla karşılaşılmayacak ve Allah'ın lütfu olan hediyeler.
Bizler Allah'ın bir lütfu olan güzel bir hediye kazandık ve inanıyorum ki Yüce Yaradan öğrencilerime bu birinciliği nasip ettiyse,onları götürebilmemiz için de bir kapı açacaktır..
Gururla Sunuyorum...İşte benim Avrupa Şampiyonlarım

12 yorum:

Gamzeli dedi ki...

Kadir Gecen Mübarek Olsun canım...

Mutluveumutlu dedi ki...

Tatlı Cadı'm çok ama çok tebrik ediyorum seni ve öğrencilerini.
Okurken tüylerim diken diken oldu. Kendimi senin yerine koydum birden, ne büyük gururdur di mi. Fotoğraftaki gençlere hayran kaldım, hepsi ne kadar güzel bakıyor.
İnşallah tüm engelleri aşıp hepsi İtalya'ya gidebilirler.

Senin ve ailenin kadlr gecesi mübarek olsun canım.

TATLI CADI dedi ki...

Gamzelim sağol arkadaşım senin ve tüm sevdiklerinin de inşallah

TATLI CADI dedi ki...

Canım hemşom çok teşekkür ederim,öğrencilerim ve kendim adına. Bizim için birinci olmak önemliydi onu da başardık.Hepsiyle gitmeyi çok arzu ederim ama o da kısmet tabi.Bu mubarak gecede o güzel ağzından dökülen güzel duan kabul olur inşallah. senini ve sevdiklerinin de kandili mubarek ve duaları kabul olsun .Öptüm seni koskocman.

Asortik Krep dedi ki...

Mailini göremedim ..
Bir şey sormak istiyorum da..
Bana mail atarmısın?
asortikkrep1@gmail.com

Esra dedi ki...

Tebrik ederim! Gozlerim yasardi okurken. Sanki ben kazandim o odulu... Tekrar tekrar tebrikler...

TATLI CADI dedi ki...

Asortik attım arkadaşım.Tüm sorulara açığım. Tabi zor olmamak koşuluyla:) Öptüm kocaman

TATLI CADI dedi ki...

Esracım,sağol arkadaşım.o güzel duyguların için çok teşekkür ederim.

Emre dedi ki...

Helal olsun size, başarılarınızın devamı gelsin inşallah, hayırlı bayramlar size.

Gamzeli dedi ki...

hayırlı huzurlu ve mutlu bir bayram geçimenizi diliyorum, öptüm canım...

TATLI CADI dedi ki...

Emrem, sağol arkadaşım sen bu evlililk telaşı içinde beni unutmayıp hep yazıyosun ya minettarım .Baksana bana bir yorum bırakamıyorum sana. Şu işlerim bi hal yola girsin hep peşindeyim.Bu arada teşekkür ederim canım ya çok sağol.

TATLI CADI dedi ki...

Gamzelim,amin inşallah arkadaşım.Hepimiz için mutlu,huzurlu ve de bol kahkahalı bir bayram olur inşallah.Ben de öpüyorum