13 Ekim 2007 Cumartesi


Sabah erkenden hortlatırken annem homurdanırdım "öf anne bayramda uymak sevaptır ne olur bir az daha",o ise "olmaz babanlar şimdi gelir camiden görürsün,hadi kalk süslü kokana daha bir sürü işimiz var"derdi.Homur homur sabah bir telaş sorma gitsin.
Kabir ziyaretinden sonra kahvaltılar hazırlanır, babamız ve kocamız kapıda karşılanır, eller öpülür, haçlıklar alınır.Daha kahvaltı masası henüz toplanmıştır ki misafirlerin biri gelir biri gider.Hoş beş muhabbet, mutfak ve salon arası dokunan mekik metrelerce olur ve o nazik popomuz geç saatte koltuk görür ,öldüm bittimler başlar,alır başını gider telaşlar.
Ne güzeldir bayramlar sevgi vardır, hürmet vardır, misafirperverlik vardır.Evet yorulursun ama bu seni hiç gocundurmaz mutlu bir telaşla zevkle hırpalarsın kendini.Baba ocağında bir başkadır bayramlar.
Oysa kilometrelerce uzakta bıraktığın canlarının elini öpememek,bir telefonun sinyaliyle kutlamak bayramlarını.Tüm aile fertlerinin bir araya toplanıp bayramın o tatlı telaşını yaşadıklarını bilmek sen yokken yanlarında.Hem onlarında bu özlemi çektiklerini,seni üzmemek adına ağlamamak için kendilerini zor tutklarını hissetmek çaktırmasan da ne çok içini acıtır kanata kanata.
Sevmiyorum ben bayranları gurbette olunca.Keşke anacığım hortlatsaydı bu gün beni sabahın köründe,şöyle afilli bir kahfaltı hazırlasaydım cümbürcemaat herkese,hoplaya zıplaya karşılasaydım babacığımı cami dönüşü kapıda ve her zamanki o imalı ifademle "bayyyrrrraaaaamıııııınnn mubarek olsuuuunn" diyip kapabilseydim haşlığımı,toprağına kurban olduğum canım anneanemin,büyük teyzemin , asla ölümünü kabullenemeyeceğim Emine Teyzoşumun, dedemin, hatta konşumuz Lütfiye teyzenin annesinin kabirlerini ziyaret edebilseydim,keşke ayaklarım şişene kadar salon mutfak arası mekik dokusaydım.Keşke ailemin yanında olsaydım.Sevmiyorum ben bayramları gurbette olunca SEVMİYORUUUUUMMMMMMMMMM.......
Ama şu uzunca seneler öğrendimki gurbette
Gurbet acı,hasret hüzün, ayrılık kavuşma sevdalısı.......
Eğer sizde benim gibi bir gurbet kuşuysanız çok üzülmeyin sakın, can sağlığı dileyin hem bekleyene hem beklenene.
Herkesin sevdiklerine kavuşması dileğiyle....

16 yorum:

palyanço dedi ki...

bilmiyordum seninde gurbete oldugunu :/ desene aynı kaderi paylaşıyoruz ikimizde :( mutlu bayramlar tatlı cadı'm :) herseyden oncede huzur dolu, yüreklerin hep beraber olduğu nice bayramlar..

TATLI CADI dedi ki...

Canım arkadaşım,napalım bizim kaderimizde buymuş.Ama olsun Allah tüm sevdiklerimize ve bize sağlık ve mutluluk versin.Mesafeler uzak,lakin kalplerimiz bir olsun

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Canım ya, çok hüzünlendim şimdi. Olsun ne edelim. Nice gurbet kuşu gibi sen de gününü bekleyeceksin. Allah sağlık versin. Uzun ömürler versin. Kavuşulmaz ayrılıklar vermesin. Baba ocağında kutlayacağın daha nice bayramların olsun inşallah...

emre dedi ki...

Canım ya, sevdiklerinden uzakta olmak zordur, bunu bende pek yakında anlıycam, rabbim sana sabır versin, ne diyebilirimki başka, bide geçmiş bayramın mübarek olsun canım:)

Tabiat Ana dedi ki...

uzakta olmak zor olsa gerek.Burdan sevgiler size ve iyi bayramlar.Umarım bir sonraki bayramınız tamda anlattığınız gibi geçer

Mutluveumutlu dedi ki...

Tatlı Cadı'm, canım hemşom, Allah sevdiklerine sağlık sıhhat versin, kavuşulabilir ayrılıklar versin. Sen üzme tatlı canını olurmu, Yanlarında olamazsanda senin sağlıklı ve mutlu olman onlara en büyük armağandır bence.
Öpüyorum seni kocaman

kakaolusevgi dedi ki...

Canım daima sevdiklerinle olman dileğiyle,kalbindeki gzüellikleriyle

TATLI CADI dedi ki...

İnce Fikirlim canım arkadaşım güzel temennilerin için çok sağol.Haklısın günümüzü bekliyeceğiz artık

TATLI CADI dedi ki...

Emrecim,sana da şimdiden gurbet yolu göründü demek.Üzülme canım benim Allah sağlık versin gerisi kolay çekilen bir yol zahmeti oluversin.

TATLI CADI dedi ki...

Tabiat ana hoş geldin hem bloguma hem de Bartın'a süper bir tatil geçirmişsiniz ne de güzel etmişsiniz.Yahu bi haber uçursana biz karşılayalım seni çok severim ben misafiri.Başım gözüm üstüne bunu saymam bi daha beklerim.Ama şu aralar gelme taşınayım öyle gel bi de eşya taşımaya uğraşma:) di mi.

TATLI CADI dedi ki...

Mutlum ben Bursa'da ailemi bırakmamışım sadece, anladım ki sıcacık bir kalp da var Bursa'da özladiğim.Beni düşünen,seven ve bana kıymet veren.Of be of bu kadar sevdiğim olunca gurbet bana ne eder.Ben seni ve o sıcacık yüreğini seviyorum senin gibi.

TATLI CADI dedi ki...

Kakaolum nittin sen, giremedim anacım bloguna nolcak şimdi ooo napcaz şimdi ooo.Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.Öpüldünüz efendim.

kakaolusevgi dedi ki...

Tatlı cadıcım sen mailini gönder bana,ben sana devatiye yollarım şekercim, emozt29@gmail.com

TATLI CADI dedi ki...

Kakaolum halletim canım sabırsızlıkla bekliyorum.

Gamzeli dedi ki...

canım Tatlı cadım ne zor gurbetçiler allah hepinize sabır versin...ben bile ailemle geçirdiğim bayramlarımı özledim, sabah kahvaltılarımı özledim yakınında olduğum halde...

haklısın sağlık diliyelim hepimiz, yeterki nefeslerimizi duyalım yaşadığımızı bilelim birbirimizin..Öptüm canım
geçmiş bayramın mübarek olsun...

Mutluveumutlu dedi ki...

Sen yazamayalı bugün 10 gün olmuş. Tamam çok meşgulsün anlıyorum ama arada ceee de olur mu :)özletme kendini...